2009. december 16., szerda

Fánk

Csábító fánkokat láttam Wise Lady  blogján. Mivel már a gondolatától is éhes lettem, nekiláttam gyúrni egy adagot. Nem bántam meg, sőt! Valószínűleg este még süthetek egy újabb kört :)
Recept:
Hozzávalók:
250 g finomliszt
125 g rétesliszt
1 kávéskanál sikér
csipet só
20 g élesztő
25 g cukor (ez egy evőkanál) ha nem teszünk rá mázat, akkor 50 g cukor
1,5 dl langyos tej
60 g vaj vagy margarin
1 tojás
zsiradék a sütéshez,
porcukor a szóráshoz

Mázhoz:
150 g porcukor
1 tojásfehérje
vanília kivonat
kávéskanál citromlé

Készítés:
A lisztet kimérem, hozzáadom a sót, a cukrot, megkeverem és mikróban meglangyosítom. Ezután belemorzsolom az élesztőt, olvasztott vajat, tojást és fokozatosan a tejet, összedolgozom úgy, hogy csak az egyik dagasztóspirált használom - így nem fog feltekeredni a tészta a spirálra. Lezárom a kelesztőtálat (vagy letakarom nylonnal a tálat). Langyos helyen a kétszeresére kelesztem, majd átgyúrom, 1,5-2 cm-es vastagságúra kinyújtom, és két különböző nagyságú pohár segítségével (3 és 7 cm-es) karikákat szúrok ki belőle. Lisztes felületen, konyharuhával (papírral) letakarva még egy kicsit hagyom őket kelni, majd forró zsiradékban kisütöm, ahogy a fánkot szokás, azaz először az eddig felül lévő oldalt sütöm az olajban (lefedni nem kell).
Még forrón - ahogy sül, adagonként, nagyon figyelni kell - bekenem a mázzal szilikonecset segítségével és egy tálkába nyomom, hogy cukorkák ragadjanak rá. Tálcára rakom sorban, a máz 2-3 perc múlva megszárad.

Nincsenek megjegyzések: