2010. január 11., hétfő

Fánk mizéria

Az egész úgy indult, megeszünk egy két fánkot a vasárnapi ebédhez. Mi lett belőle? Betegre zabáltuk magunkat!
Rettenetesen idegesítő, mikor a szabvány receptek 4 fél személyre szólnak. Megcsináltam a fánkot, úgy ahogy az elő volt írva, persze kevés lett. Domi reklamált, - anya hol a többi?
Nem sokat kellett győzködni, bedagasztottam még egy adagot, megduplázva az összetevők mennyiségét.
Mikor jelzett a gép, hogy kész a dagasztás, majdnem frászt kaptam.
Kifutott az edényből, villámgyorsan kellett dolgozni vele, mert még a deszkán is kelt tovább.
Az eredmény: ipari mennyiségű, pillekönnyű, szalagos, dagadt, illatos fánk.
Aki nem próbálja ki, nem tudja mit veszít.
Anyukáknak egy jó tanács, gyerekek egyszerre max. 2-3 fánkot egyenek. Bendegúzom nem fogadta meg a tanácsomat, éjjel volt is eredménye.
Üresen is nagyon finom, mi csoki krémmel ettük.
Hozzávalók egyszeres adaghoz :
40 dkg liszt (ebből vettem ki egy kanálnyit és tettem helyette búzadarát)
1 kávéskanál sikér
csipet só
2,5 dkg élesztő
3 ek cukor
1,5 dl langyos tej
60 g vaj vagy margarin
1 tojás
zsiradék a sütéshez
Csokikrém ( érdemes a mennyiséget megduplázni, mert akkor külön poharakba is tölthetünk )
1/2 liter tej
2 ek liszt
2 ek kakaó
4 ek cukor
1 tk vanília eszencia, vagy 1 cs vanilin cukor (én az előbbit tettem bele)
Főzés során elég híg marad, de ahogy hűl egyre szebb sűrűbb krém lesz belőle. Hajaz minden bolti pudingot.

 

1 megjegyzés:

Cat írta...

Két adag fánk közt benéznél a blogomba? :)
Kíváncsi vagyok a kedvenc filmjeidre.