2010. augusztus 25., szerda

Spéci muffin



Új terepre tévedtem. Spéci sütiket szeretnék kikísérletezni, melyeket olyanok is fogyaszthatnak, akik egyszerre többféle allergiával/ érzékenységgel kénytelenek élni.
Ez az első ehető produktumom. Nagyon is finom lett, megállja a helyét a klasszikus muffinok között!
Ezt a sütit fogyaszthatják liszt- , tejcukor- , tejfehérje- , és szójaérzékenyek is.
Az alapanyagok beszerzésénél, mindig át kell böngészni a csomagolást az összetevőkről és a készítés körülményeiről. Olyasmit nem szabad megvenni, aminek a dobozán ezeket az adatokat, tudnivalókat nem tüntetik fel!

2 ek kakaópor 
25 dkg rizsliszt
csipet só
6 dkg Liga margarin (legközelebb étolajjal fogom kipróbálni)
4 db tojás
6 ek cukor 2 dl rizstej, lehet házi is, úgy olcsóbb
1 db kisebb alma, reszelve
 A tojások felvert habját, összedolgoztam a többi hozzávalóval, pont úgy mint a muffinoknál általában. Margarinnal kikent 12 db-os sütőformában sütöttem, előmelegített sütőben 15 -20 percig. Érdemes takarékra venni a sütőt, különben kiszáradnak a szélei. Miután kihűlt, sokat puhul.
Rizsliszttel sűrítve csokiszószt is készíthetünk mellé ( rizstejből). Szedersziruppal is finom, egy maréknyi szedret összeforraltam néhány kanál cukorral, majd lepasszíroztam szűrőn, és kész. Nem nagy durranás tudom, de finom :)

Nincsenek megjegyzések: