2011. szeptember 9., péntek

Gesztenyés süti, glutén-, tejmentes

Ez a süti először paleo- nak indult, de rájöttem, nincs elég maglisztem itthon. Így miután rizsliszttel egészítettem ki a hozzávalókat, már nem nevezhető paleolit sütinek.
Ez van....
Lett belőle egy remek glutén-, és tejmentes süti.
A gesztenye krémet, Mezei Elmira és Szendi Gábor könyvében találtam.  én kicsit változtattam rajta, kihagytam a fahéjat és a meggyet, meg a rumot.
Hozzávalók a krémhez:
25 dkg gesztenyemassza
3 csapott ek. eritrit
1 ek kakaópor
1 dl kókusztej

A tészta hozzávalói:
10 ek. rizsliszt
3 ek őrölt törökmogyoró
1/2 tk gluténmentes sütőpor
4 ek eritrit
1 kk vanília aroma
2 ek kókuszzsír- olvasztva
1 csipet reszelt citromhéj
2 db tojás egészben
4 db korábbról kimaradt tojás sárgája ( vagy 2 db egész tojás)
1 dl kókusz- vagy rizstej
2 ek mazyola (elhagyható)
Ha keverés közben kiderül, hogy nem elég a folyadék, lehet pótolni.

Én mindig azzal kezdem, hogy előmelegítem a sütőt. Az a 10 perc, míg átforrósodik, pont elég, hogy a tésztánkat kikeverjük :)
Nem sokat cicóztam vele, a tészta összes alapanyagát egybe kevertem, hígabb massza lett az eredmény. Nem kell tőle megijedni, szépen megfog sülni.
Kizsírozott 25X34-es tepsibe öntöttem, kb 30-35 perc alatt készre sütöttem. Lehet tűvel is ellenőrizni, de ha szép kis karikák látszanak a felületén, már biztosan megsült.
A kész tészta kb 2 cm magas lett. Félbe vágtam, majd az előzőleg kikevert krémmel bekentem. Rátettem a másik tészta lapot is, és a maradék krémmel bevontam.
14 szelet lett belőle.
Frissen is ettünk, de az igazán finom cukrászdai ízvilágot úgy lehet elérni, ha egy éjszakát, alufóliával fedve a hűtőben pihentetjük.
És akkor a képek :)


Ha valakinek van kedve, ellátogathat Elmira konyhájába, ínycsiklandó, és nagyon egészséges ételeket készít :)

Nincsenek megjegyzések: