2011. július 2., szombat

Gluténmentes mini zsemlék

Teljes sikerélmény!
Levegős, könnyű, szelhető. Végre annyi kísérletezés után, sikerült egy igazi szelhető, kenhető szendvicsnek való kenyérfélét barkácsolnom.
Glutén-, és tejmentes.
Szilikon muffinsütőben sütöttem, ebből miután kihűlt, könnyen, sérülés nélkül kifordíthatóak.
Íme a recept.
3  tojás fehérje
csipet só
1 teljes, de nem púpozott evőkanál rizsliszt
2 teljes, de nem púpozott evőkanál mákliszt (őrölt mák)
(ehhez őrléskor tettem 2 mk. cukrot, így a daráló könnyebben boldogult vele, de el is hagyható)
1 szűk késhegynyi gluténmentes sütőpor (Optimum)

A tojások fehérjét habbá vertem egy csipet sóval, és óvatosan beleforgattam a többi hozzávalót.
Előre melegített sütőben, tűpróbával készre sütöttem. Ez kb 15-18 perc.
Csak ha már teljesen kihűlt, akkor fordítsuk ki a formából, szelni is csak hidegen érdemes.
A fiúk felvágottal ették, Szami majonézt is tett rá.
Ebből a mennyiségből, 7 db kicsi muffin lett.
Szeretném majd kipróbálni, egy magasabb falú szilikon formához is, hogy igazán kenyér formájú legyen.

Nincsenek megjegyzések: